L'art sempre s'ha associat amb emocions humanes complexes, una de les quals és la por. Al cinema, l'escenari emocional de la por combina els gèneres de terror, suspens, fantasia i drama psicològic. És possible aplicar a la ciència ficció russa la coneguda fórmula de Stephen King sobre les pors? I quines estratègies es fan servir per crear una atmosfera de por al cinema rus?
El 28 de febrer a les 18.00 hores us convidem a la conferència en línia “El terror i el noir rus: “Sputnik” d'Egor Abramenko”. La conferència serà impartida per Lyubov Bugayeva, professora del Departament d'Història de la Literatura Russa de la Universitat de Sant Petersburg, autora de llibre 'Literatura i rite de passage' (2010) i més de 200 articles sobre teoria i història de la literatura i el cinema.
Cal destacar que a les pel·lícules i sèries russes que utilitzen diverses estratègies de por, hi ha hagut una tendència que es pot descriure com el “noir rus”. El món a la pantalla està pintat amb “matisos” freds i sembla no només ombrívol, sinó també alarmant. Quina és la diferència entre el fenomen del noir rus, el noir clàssic i el neo-noir? Per què són famosos els noirs escandinaus i nòrdics i com es crea una atmosfera noir de misteri i por?
La pel·lícula “Sputnik” (2020), dirigida per Egor Abramenko, explica la història d'un astronauta que va tornar a la Terra d'una missió orbital amb un organisme alienígena al seu interior. La por es converteix en una part integral de la trama de ciència ficció d'aquest llargmetratge, que, a poc a poc, es converteix en un drama psicològic i social. L'obra revela les cinc estratègies bàsiques de la por, sobre les quals parlarem detalladament durant la nostra propera conferència.
La trobada es realitzarà en línia, en rus i amb traducció simultània al castellà.
Participació gratuïta amb inscripció prèvia.