Les opinions sobre el “Quadrat negre” de Kazimir Malévich són tan ambigües com la seva paleta en blanc i negre. Alguns s'afanyen a concloure que no hi ha res especial a l'obra de l'artista, mentre que d'altres reconeixen que és el quadre més enginyós del segle XX. Com va influir el “Quadrat negre” de Malévich en l'art contemporani i per què el podem considerar una obra revolucionària?
El 21 de juliol a les 18.00 hores us convidem a la conferència en línia “Kazimir Malévich: el triomf del quadrat”, dedicada a l'inventor d'un nou corrent en l'art – el suprematisme, que consisteix en el rebuig a la pintura figurativa. L'autora i moderadora Natalia Doroshenko Murray és mestra en Arts, fundadora de Kontrapunkt Gallery i autora del blog d'art contemporani @Art_Unlocked.
Poques persones saben que la primera professió de Kazimir Malévich no va ser del tot creativa: va treballar a l'oficina de ferrocarril a Kursk. Paral·lelament, el futur artista comença a dibuixar, somiant de traslladar-se a Moscou. Els intents d'ingressar a l'Escola de Pintura de la capital de Rússia no van tenir gaire èxit, però la vida a Moscou el va envoltar de nous coneguts artístics. El 1907 va participar a la XIV exposició de l'Associació d'Artistes de Moscou, i el 1910 a la primera exposició de l'associació creativa de les primeres avantguardes “La Jota de Diamants”.
El 1915 l'artista crearà el seu famós “Quadrat negre” per presentar a l'exposició futurista “0.10”, celebrada a Sant Petersburg el gener de 1916. El quadre esdevindrà un dels més discutits i trobarà tant admiradors com detractors. “Tot pla pictòric, convertit en un relleu pictòric convex, és una escultura acolorida artificial, i tot relleu convertit en pla és pintura”, va escriure Malévich al seu llibre “Quadrat negre”.
La història de la creació del famós quadre i per què els darrers anys de la seva vida l'artista recorre al realisme ho descobrirem al llarg de la nostra propera conferència.
La trobada es farà en línia, en rus i amb traducció simultània al castellà.
Participació gratuïta amb inscripció prèvia.