6 de juny
La musicalitat del discurs i la novel·la de Hemingway ‘El jardí de l'Edèn’
Una sèrie de conferències dedicada al 300è aniversari de la SPbSU
6 de juny
La musicalitat del discurs i la novel·la de Hemingway ‘El jardí de l'Edèn’
Una sèrie de conferències dedicada al 300è aniversari de la SPbSU
6 de juny
Horaris:
19.00 – 20.00
Telèfon:
+34 691 15 39 83
Direcció:
Carrer de Josep Anselm Clavé, 31,
08002 Barcelona
INSCRIPCIÓ

El 6 de juny a les 19:00 hores la Fundació Cultural ‘CdR a Barcelona’ i la Universitat Estatal de Sant Petersburgo us conviden a la conferència en línia ‘La musicalitat del discurs i la novel·la de Hemingway ‘El jardí de l'Edèn’, dedicada a la segona novel·la pòstuma de l'escriptor, publicada el 1986. La conferència serà impartida per la candidata en ciències filològiques Nina Shcherbak.

Hemingway va treballar en l'obra “El jardí de l'Edèn” durant 15 anys. Mentrestant, també va escriure “El vell i la mar”, “L'estiu perillós”, “París era una festa” i “Illes en el golf”.

A la novel·la es descriuen cinc mesos de la vida de l'escriptor nord-americà David Bourne i la seva esposa Catherine. L'acció de la novel·la transcorre principalment a la Riviera Francesa i a Espanya.

“El jardí de l'Edèn” és una obra tardana de Hemingway, en la qual l'autor descriu la bellesa del mar i els privilegis de la vida a la costa mediterrània, com si seguís una forma poètica i s'ajustés a les lleis del discurs musical.

Si apliquem la filosofia de la música del segle XX a l'anàlisi de la novel·la “El jardí de l'Edèn”, conceptes musicals com l'acumulació, la multiplicació, l'oscil·lació, l'ecologia de l'escolta i el naixement del so esdevenen compatibles amb l'anàlisi de les pràctiques anti-narratives de l'autor, explicant així la seva intenció i construint diverses cadenes d'associacions, com si complementessin l'obra amb diverses dimensions addicionals.

Durant la nostra pròxima trobada parlarem de les interpretacions més destacades de la novel·la de Hemingway “El jardí de l'Edèn”, de la musicalitat de la seva composició i de les obres mestres musicals modernes que poden ser comparades amb aquesta novel·la emblemàtica de l'escriptor.

La ponent

Nina Shcherbak, graduada en Màster d'Arts a Gran Bretanya, és professora al Departament de Filologia Anglesa i Lingüística Cultural de la Universitat de Sant Petersburg, escriptora i guionista. Shcherbak també és autora de programes científics de televisió, quinze monografies i llibres sobre lingüística, literatulogia, filosofia del llenguatge i literatura anglesa.

La conferència es durà a terme com a part de la celebració del 300è aniversari de la primera universitat a Rússia i es realitzarà en línia, en rus i amb traducció simultània al castellà.

Participació gratuïta amb inscripció prèvia.

6 de juny
INSCRIPCIÓ