La pregunta més freqüent que es fan els pares dels nens en edat preescolar és sobre el seu futur immediat, sobre l'inici d'una nova etapa en la vida del nen: l'ingrés a l'escola. Està el vostre fill preparat per a l'aprenentatge? Quines habilitats i destreses són claus per a un inici exitós?
El 18 de febrer a les 18:00 la Fundació Cultural ‘CdR a Barcelona’ i la Universitat Estatal de Sant Petersburg us conviden a la conferència en línia ‘Marcadors d’alteracions cognitives, emocionals i conductuals en nens en edat preescolar. Què fer al respecte?’, que serà impartida per la neuropsicòloga infantil Liubov Tkacheva.
L'edat preescolar és una etapa clau en el desenvolupament del nen, en què es formen les habilitats cognitives, emocionals i conductuals bàsiques. En aquest període, el cervell posseeix una alta neuroplasticitat, cosa que ofereix grans oportunitats per a la correcció i el desenvolupament.
Per això, és fonamental conèixer els principals marcadors de possibles trastorns característics de l'edat preescolar. Com diferenciar les particularitats pròpies de l'edat dels signes d'alteracions? Quines senyals requereixen l'atenció dels pares i especialistes?
Al llarg de la trobada s’analitzaran les principals dificultats a les quals s’enfronten els nens en aquesta etapa i es proposaran formes efectives i oportunes per superar-les. Aquesta informació és especialment important, ja que els pares no sempre detecten els senyals d’alerta que indiquen la presència de problemes, cosa que pot portar al seu agreujament a mesura que augmenta la càrrega acadèmica.
Durant la conferència, analitzarem les principals "banderes vermelles" en el desenvolupament cognitiu, emocional i conductual del nen, així com parlarem dels mètodes pràctics per a la seva correcció.
Sobre la ponent
Liubov Tkacheva es va graduar a la Facultat de Psicologia de la Universitat Estatal de Sant Petersburg el 2007 i el 2011 va defensar la seva dissertació en psicofisiologia.
Tkacheva és una neuropsicòloga infantil amb més de 20 anys d'experiència. Des del 2001 treballa a la Universitat Estatal de Sant Petersburg i actualment és professora associada al Departament de Pedagogia i Psicologia de l’Educació.
Els seus interessos científics inclouen la neuropsicologia infantil, l'autisme, la superdotació i els mètodes d'investigació neurocognitiva.
La conferència es durà a terme com a part de la celebració del 300è aniversari de la primera universitat a Rússia.
La trobada es realitzarà en línia, en rus i amb traducció simultània al castellà.
Participació gratuïta amb inscripció prèvia.