25 de juny
Procés d'aprenentatge del rus com a primer i segon idioma a la infància
Una sèrie de conferències dedicada al 300è aniversari de la SPbSU
25 de juny
Procés d'aprenentatge del rus com a primer i segon idioma a la infància
Una sèrie de conferències dedicada al 300è aniversari de la SPbSU
25 de juny
Horaris:
18.00 – 19.00
Telèfon:
+34 691 15 39 83
Direcció:
Carrer de Josep Anselm Clavé, 31,
08002 Barcelona
INSCRIPCIÓ

El domini d'idiomes és una de les habilitats clau per en el món modern. Les persones que parlen dos o més idiomes tenen un avantatge evident tant en l'àmbit personal com en el professional. Amb quines dificultats es pot enfrontar un mateix educant un nen bilingüe?

El 25 de juny a les 18:00 la Fundació Cultural ‘CdR a Barcelona’ i la Universitat Estatal de Sant Petersburgo us conviden a la conferència en línia ‘Procés d'aprenentatge del rus com a primer i segon idioma a la infància’. La conferència serà impartida per Tatiana Kruglyakova, autora de més de 100 treballs científics sobre la gramàtica de la parla infantil i la teoria de la percepció del discurs oral.

En el món modern, poliglota i multicultural, la rellevància de la qüestió de com ensenyar idiomes als nens no genera dubtes. A més d'existir una gran quantitat d'escoles d'idiomes i cursos diversos, anualment es desenvolupen noves metodologies i es publiquen materials didàctics únics. Els autors insisteixen en la necessitat d'implementar mètodes innovadors per a l'aprenentatge de l'idioma tant com a primera o segona llengua materna, o com a llengua estrangera.

Per poder orientar-se en els materials didàctics i triar exactament el que l'alumne necessita, és necessari comptar amb coneixements bàsics sobre el comú i el diferent en els processos d'aprenentatge de l'idioma per part d'un nen monolingüe i un bilingüe.

Durant la conferència parlarem dels principals models d'aprenentatge d'idiomes en la infància. També debatrem el tema del desenvolupament de l'oïda fonemàtica i la base articulatòria en l'ontogènesi de la parla, com es formen les idees gramaticals, s'enriqueix el vocabulari i es perfeccionen les connexions associatives. Els oients tindran l'oportunitat de veure l'error en la parla infantil com una etapa natural en el domini de l'idioma i coneixeran els errors típics dels nens monolingües i bilingües.

Sobre la ponent

Tatiana Kruglyakova es va graduar a la Facultat de Filologia de la Universitat Estatal de Sant Petersburg el 1993 i aquell mateix any va començar a treballar al Departament de Parla Infantil de la Universitat Estatal Pedagògica de Rússia, que en aquell moment era l'únic grup de psicòlegs, filòlegs i pedagogs dedicat a la investigació de la parla dels nens russos. Des del 2019 és professora associada al Departament d'Aprenentatge del Rus com a Llengua Estrangera i la seva metodologia d'ensenyament a la Universitat Estatal de Sant Petersburg. L'àrea principal d'interès científic de Tatiana Kruglyakova la conformen les qüestions de l’aprenentatge del rus per part de nens monolingües i multilingües.

La conferència es durà a terme com a part de la celebració del 300è aniversari de la primera universitat a Rússia.

La trobada es realitzarà en línia, en rus i amb traducció simultània al castellà.

Participació gratuïta amb inscripció prèvia.

25 de juny
INSCRIPCIÓ